Multi s-a intrebat de ce anumite numere de inmatriculare auto sunt mai “speciale”, fara sa fie vorba despre combinatii sugestive de litere cu diferite conotatii, care duc cu gandul la institutiile statului.
Secretul unui sofer “bazat” sta in spatierea literelor, element aparent trecut cu vederea, dar care il poate feri de neplaceri!
Toate placutele pentru numerele noi de inmatriculare sunt efectuate de firmele care lucreaza pentru directiile de inmatriculari auto si permise de conducere, aflate in subordinea prefecturilor.
Fiecare sofer poate plati, legal, o taxa pentru a-si rezerva anume combinatii de litere sau cifre, iar acestea ii sunt acordate, in limita disponibilitatii si daca nu incalca normele care exclud anumite combinatii sensibile. Totusi, nu desprre asta este vorba, ci despre modul de realizare al placutelor. In cazul in care intre cele trei litere componente ale numarului de inmatriculare sunt introduse cate un spatiu, situatia devine “delicata”
Serviciu costa minimum 100 de lei “la negru”
Acest lucru a fost prezentat initial pe formurile de specialitate auto, care arata ca in aceasta situatie, soferul respectiv este “bazat”, adica numarul astfele personalizat arata ca soferul are, intr-un fel sau altul, legatura cu Ministerul Afacerilor Interne.
Agentii de Politie stiu asta si evita, pe cat posibil, sa opreasca aceste autoturisme in trafic, pentru a evita sanctionarea conducatorilor auto. Situatia este confirmata de surse din MAI si directia de inmatriculari, care, din motive lesne de einteles, au dorit sa-si pastreze anonimatul.
Cert este insa ca in spatele acestei “invarteli” s-au desfasurat adevarate afaceri, existand intermediari care, contra unor sume pornind de la 100 de lei in sus, pot aranja ca literele alese sa fie stantate spatiat! Cei care cunosc regula nescrisa profita de ea, astfel ca numerele “speciale” sunt din ce in ce mai intalnite in trafic!
Camerele le-au venit de hac!
Afacerea din care castiga toata lumea este posibila pornind de la o regula nescrisa in directii, potrivit careia se acorda astfel de numere, la cerere, rudelor politistilor si angajatilor MAI, care sunt recunoscute in acest fel si ”menajate” in trafic.
Daca la inceput acestea erau aproape invincibile, se pare insa ca aceste numere nu mai permit “imunitatea” absoluta a conducatorului auto care le p0seda, pentru ca o data cu instalarea noilor softuri si echipamente pentru depistarea soferilor care circula fara rovinieta, este mult mai greu ca acest gen de abateri sa fie musamalizate de soferii “speciali”. Drept dovada, au crescut si de zece ori numarul soferilor executati silit pentru neplata taxei de drum! Serviciul de Inmatriculari din subordinea Prefecturii Capitalei nu a oferit inca o explicatie oficiala pentru numerele “diferite”.
CITESTE SI:Nu te-ai fi gandit niciodata la asta! Ce numar de inmatriculare si-a pus acest roman la BMW-ul sau
(M.N.)